Tre månader imorgon...


Imorgon för mig, redan idag för er visserligen, så va de tre månader sedan jag kom hit till stora USA. Känns konstigt. Det har gått så himla fort! När jag kom hit så hade Alex varit här lika länge som jag har nu. Och nu har ju då hon varit här halva tiden redan, så jag menar om tre månader lär de ju kännas som att tiden gått lika fort igen. Hmm, nu blev de kanske lite yrigt, men ni fattar ;)

I lördags mötte jag ju då Alex för lunch, de blev Panera Bread som vanligt istället, för de va inte sådär jättefint väder först och då är de mysigare att sitta där inne. Jag åt en mumsig ceasar sallad, som vanligt de me, men denna gången med lax faktiskt, de va en nyhet. Himla mumsigt! Vi satt länge och pratade, sen klarnade de upp så vi gick en runda runt affärerna där och sen vidare ner till Jamba Juice, där de hade lite bord utanför, de känndes som runt 20 grader i solen, mycket nice. Jag drack en fantastisk granatäpple och jordgubbs juice :)

Sen va de dags att bege sig hemåt för jag skulle ju som sagt jobba, jag började laga lite mat redan innan de kom hem, de hade varit på födelsedagskalas eller nått. Och sen när de väl kom hem så mådde mamman inte så bra så hon stannade hemma. Vilket betydde att jag helt plötsligt blev ledig :) Så jag ringde upp Alex och vi åkte ner till West End, en mysig liten restaurang med lite pub också. Blev ett glas vitt och en supergod efterrätt, typ en kladdkaka, som serverades i en mini gjutjärnspanna, till de vaniljglass. De va nått av de godaste på länge! Och priset va ju inte helt fel heller, ynka 35 spänn :)


Söndag morgon åkte vi in till Denver, Alex och jag, de va meningen att Karo och Kathrin skulle följt med egentligen, men vi fick inte tag på dem. (sov såklart) Så vi åkte helt enkelt utan dem eftersom vi bestämt att möta Petra och Sabrina vid 16th street mall. Hade bara varit där snabbt en gång innan, och då på kvällen och bara på Cheescake Factory, så de va kul att gå där lite. Vi käkade lunch på Hard Rock Cafe. Blev en Cheesburgare med pommes för min del, mycket god! Sen kom faktiskt Karo och Kathrin en sväng också, så vi gick i några affärer och så... Och sen följde jag och Alex med Petra och Sabrina till en tatuerings studio, de skulle båda göra en g-klav bakom örat typ, blev sååå jäkla snyggt! Snackade lite med ena tatueraren och han kunde tänka sig att fylla i min tatuering i nacken gratis, fast man dricksar lite istället, så de ska jag nog göra i vår nån gång. Kanske tillochmed ska göra en ny som jag tänkt lite på, bollade lite idéer med honom också. Skulle va grymt kul att göra en ny! Men vi får väl se...


Idag har jag jobbat typ hela dagen, det är Martin Luther King dagen idag, så typ alla skolor och sånt har varit stängda, så på förmiddagen kom en kompis till barnen hit och lekte. Vi va ute nästan hela förmiddagen, riktigt härligt väder har de varit! Eftermiddagen gick fort och smidig för en gångs skull, de höll faktiskt sams nästan hela tiden :) Sen kom pappan hem och vi åt middag tillsammans, gillar bättre att äta med honom än med mamman på nått sätt, känns som att vi kan prata om mer saker.

Jag skypade lite med min fina man medans barnen sov sin nap. Det är inte många dagar kvar nu alls! Om exakt fyra dagar sitter vi säkert och myser på nån restaurang nere i stan :) Ska bli så otroligt skönt äntligen få ha dig här i närheten älskling! Längtan är ju crazy nu, har sovit så dåligt de senaste nätterna, ligger bara och tänker och tänker. Kommer bli galet bra alltså.


Ne nu ska jag nog se på lite tv-serier tror jag :)

Ta han om er där hemma!

Puss <3


Här kommer lite bilder som jag snodde från Sabrinas FB :)



Jag och Petra på Hard Rock's uteservering :)




Gettin' crazy vid nån staty, Jag, Alex o Petra




Sabrina och Alex ;)


Kommentarer
Postat av: maria

gud va härligt!! det ser ju nästan ut o vara vår ju!! tänk när man kan sitta ute här hemma lär ju dröja haha=) ha det toppen kram!

2010-01-19 @ 13:41:34
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej vännen! =) vill också sitta ute och ta ett glas vin och bara njuta.. Längtar efter solen! Tror ni får se den lite mer än oss.



Snart kommer han vännen! =) Puss

2010-01-19 @ 20:42:09
URL: http://solskenstimmar.blogspot.com/
Postat av: Petra-Mitt Liv I USA

Åhh, vilka härliga bilder! Vi får ta en downtowndag snart igen :)

2010-01-21 @ 04:09:09
URL: http://limaverde.blogg.se/
Postat av: Hanna H

Hej min söta vän... Jag har inte läst din blogg på nån vecka...alltid lika kul att bli uppdaterad. men jag tycker att du får sluta skriva om allt gott som ni äter, det börjar kurra så i min mage då! Jag har slutat röka, min fjärde dag idag... och jag ska inte börja igen, det har jag lovat mig själv! Jag har haft ont i ryggen ett tag så jag gick till läkaren häromdan och hon trodde att det kunde vara diskbråck, men jag tror inte på henne, tror att det är nån inflammation bara! Annars händer det inte så mycket, vi funderar lite på att flytta till GBG när Andreas går ut i maj om vi hittar något jobb... Ha det nu så bra och ta hand om dig, om mys nu riktigt mycket med kristian!!!! puss

2010-01-21 @ 09:23:46
Postat av: maria

Hej Malin!!=) ja jag fick också det!!!=) skönt att det gick bra!! just nu måste han väl vara framme i Frankfurt!!!!=)....ja jag är så glad för hans skull o så stolt så det finns inte!! kändes så overkligt när han åkte!!! jag menar det är ju USA!!!!! men jag vet att han kommer få det toppen!! o så är ju du där!=)....önskar er all lycka!!! hoppas ni får det toppenbra nu!!!!=) kommer ju givetvis sakna honom väldigt mycket!! men som sagt jag vet att han kommer få det jättebra!! hade varit kul o åkt o hälsat på så vi får väl se framöver!!......ja vad kul med starbuckskaffet!! hade verkligen varit kul om ni kunde skickat det!!=)...ha det toppen nu stora kramar Maria!!=)

2010-01-22 @ 12:28:02
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0