Lunch med min man :)


Hur sjukt känns inte det att kunna säga?! Idag ska jag äta lunch med Christian! :) Hur underbart som helst!
Jag vet att det har varit dålig uppdatering nu på sistone, helgen gick snabbt, och veckan hittills har varit bara jobb typ!


I fredags då bar det av till flygplatsen för att hämta upp min prins, sjukt mycket trafik var det! Så typiskt! Pratade med Alex på vägen så hon kunde lugna ner mig lite, haha! Blev ju helt stressad. Precis när jag ska välja att svänga till vänster för att ställa mig på timparkeringen ringer C och säger att han står ute och väntar, då kunde jag istället svänga till höger och bara plocka upp honom! Bättre tajming kunde de ju knappt bli :) Känslan va underbar, så härligt att äntligen få vara i hans armar! Trafiken hem va väl lite bättre men fortfarande lite småstopp här och där.
När vi väl kom fram till huset där han skulle bo blev vi varmt välkomnade av hans handledare samt exfru (som bor i huset, C bor i en lägenhet i källaren). Vi fick en snabb rundtur av Boulder, jag visste ju redan allt, men kul för C att se lite även om det var mörkt. När vi kom tillbaka blev vi bjudna på bubbelvin och lite pizza tillsammans med C's roommate, deras dotter med sambo och en annan vän till dem. Mycket trevligt! Och jag tror att C kännde sig väldigt välkommen, det gjorde till och med jag, och jag ska ju inte ens bo där, haha!
Sedan gick vi ner på rummet, plockade lite men C va såklart fortfarande lite hungrig, efter så många timmars flyg är ju inte de så konstigt. Vi åkte ner till Down Town och käkade på Walnut Brewery, C tog burgare och jag tog Ceasar Sallad med grillad lax, mycket mumsigt :)

Lördags morgon åkte vi till Ihop för pannkaksfrukost, såå gott! Sen åkte vi upp till en affär på andra sidan stan där de säljer begagnade cyklar och grejer för att se om vi kunde hitta en fin cykel till C. Och de fanns en toppenfin för runt 1000 svenska kr! Riktigt fynd! Sen hämtade vi upp Alex och åkte till en utkiksplats uppe i bergen där man kan se utöver hela Boulder, såååå fint! Och sen blev de en liten sväng på Pearl Street.




Boulder i bakrunden :)


På kvällen blev det middag med mina tjejer, Alex, Karo och Kathrin, på The Cheescake Factory och sen vidare till en bar. När vi skulle in på Round Midnight blev C såklart inte insläppt med sitt svenska körkort, de kan va lite hårda här i Boulder, så vi begav oss hemåt. Tror inte C va så missnöjd med de efter ca ett dygns resande.



Vi på restaurangen, jag ser ju lite mongo ut men ändå :P



På söndagen hade jag Au Pair möte så jag lämnade C på Flatirons Mall medans jag gick på de tråkiga mötet. Mötte sedan upp honom igen och så gick vi en sväng där... På kvällen handlade vi lite mat och lagade hemma och hade mys :)


Veckan har som sagt bara varit jobb mest. I tisdagsmorse mötte jag Karo för en snabb morgonfika på Starbucks :) Sen på kvällen kom mamman hem lite tidigare än tänkt så jag åkte till C för lite te-mys! Och idag åkte jag och hämtade upp honom på jobbet för lunch på Panera Bread! Mycket trevligt!

Nu har jag lagt barnen och plockat iordning på alla leksaker och diskat upp efter middagen, så nu får jag lite tid framför datorn. Annars idag hann jag skypa med fina familjen i Ängelholm i typ några sekunder, haha! Men jag hann iallafall få veta att Pia har fått nytt jobb, GRATTIS min vän! Så glad för din skull! Och sen ringde syrran en stund också. Hon berättade bland annat att Moa och Axel kollade på Häxan surtant och Maja säger att det är arga mamma Pilla, haha! Så go hon är den lilla skruttan!

Imorgon är det äntligen fredag och jag jobbar lååååång dag. Men sen är jag ledig lördag och söndag! Ska bli riktigt skönt. På lördag blir de nog mest att slappa, ner på stan en sväng kanske och sen på kvällen hade jag och C tänkt att gå ut och äta, vi firar faktiskt 6 månader, tänka sig! Känns lite konstigt, det är ju i pricip halva tiden tillsammans och halva tiden ifrån varandra. Men vem bryr sig om det nu när han äntligen är här?! :)
På söndag blir de kanske att vi åker med Karo och Kathrin till Aspen, de har skid/snowboard tävling där i helgen. Kan ju vara kul att se!


Vad ska ni där hemma göra i helgen? Tell Me! ;)


PussKram <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Ska flytta till helgen. Du kanske har hört det av mormor eller din mamma? De har fått min nya adress. Här i Sverige var det snöoväder i onsdags, kom inte ens hem från jobbet så jag fick sova just på jobbet. Inte så kul, precis.

2010-01-29 @ 08:22:44
Postat av: Liza

Får gratulera te de 6 månaderna =) kan tänka mej vilket lyckorus du har i hela kroppen när din karl äntligen kommit så du kan få va i hans famn... =)



Helgen här hemma i tranås blir lugn å skön... ska ut te mor å far med syster ikväll å enbart mysa =)



Imorgon blir de att dricka lite glögg med vänner hihi sent ja vet men är ju så gött :)



Älskar dej gumman...

Puss Puss

2010-01-29 @ 11:12:13
Postat av: Moa

Hej! vad kul ni har det!:) här hemma e det tyyp värsta snö kaoset!! det är kanske mer än en halv meter jag vet inte riktigt, men det är jätte mkt snö:)I dag kommer kusinerna lite men imon så ska vi nog fira Ingvar lite:) Jag saknar dig jätte mycke!!!

Puss och kram<3

2010-01-29 @ 16:24:16
Postat av: Nina

Hvor i Boulder ligger det utkikksplassen? Og hvor gikk dere når dere var oppe i fjellene (bergen)?



Jeg er au pair i Niwot, men har bare vært her i tre uker enda, så jeg prøver å finne på ting å gjøre/se i området:P

2010-02-18 @ 15:46:49
URL: http://niina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0