Onsdag 24:e Februari 2010


Känns inte det helt galet? Att om fyra dagar är det mars, med den hoppas vi att våren kommer!
I måndags va jag och min älskling och såg Shutter Island, sjuk film!! Mer kan jag verkligen inte säga, den måste ses :) Igår och idag på förmiddagen träffade jag Karo för lite fika. Hon åker iväg på en liten resa nu på fredag och sen är det dags för henne att åka hem till Tyskland den 16e mars, kommer sakna henne nått otroligt.
Ikväll är det dags för italienska igen, tycker de e lite svårt faktiskt. Det känns lite konstigt att läsa ett nytt språk när man är i ett land där man redan pratar sitt andra språk, om ni förstår. Men jag hoppas att jag kommer lära mig något efter de här gångerna iallafall. Efter lektionen blir de nog bio igen, When In Rome denna gången med tjejorna :)

Har haft många tankar de senaste dagarna, kan någon vänlig själ tala om för mig vad jag ska göra med mitt liv när jag kommer hem igen. Hade varit snällt, bara att lämna en kommentar liksom, haha!
Ne men allvarligt, de känns som alla har stora planer med sina liv, och jag har ingen som hels aning. Jag kommer ju faktiskt vara 25 år när jag kommer hem, då känns det som att man borde ha lite större koll. Ska jag plugga klart de jag påbörjat? Ska jag söka ny utbildning? Ska jag strunta i att plugga? Ska jag söka jobb? Vad för jobb? Jaa, ni fattar tankegången. De snurrar runt i huvudet hela tiden! Så som sagt, hade varit skönt om någon bara kunde bestämma åt mig ;)

Anyways, nu ska jag mumsa på en minipåse chips som jag köpte på target förut, permesan och vitlök , låter väl gott?!



Puss o Kram
-M


Kommentarer
Postat av: systeryster

Hej!!

Nu ska jag tala om för dig vad du ska göra när du kommer hem.

1. Hälsa på oss :)

2. Plugga färgigt

3. Skaffa jobb

4. Fixa ett par kusiner till mina barn

Sen flyter det bara på :)



Puss på dig gullet.

Älskar dig

2010-02-25 @ 08:32:04
Postat av: Sabina

Hej vännen! Bara för att du är 25 när du är tillbaka behöver man inte ha koll på allt! =) Sen tycker jag inte du skall plugga om du inte är 100 procent säker på att det är det du vill, annars är det bara bortkastade pengar.. Sen håller jag med din syster om att du skall hälsa på, men hälsa på mig så klart! =)



Sluta tänk på vad du vill gör i Sverige, det lär du göra ändå i oktober... Utan njut av din tid där istället =) PUSSSSS



2010-02-25 @ 09:06:52
Postat av: Petra-Mitt Liv I USA

Du är verkligen inte den enda! Tänk att jag kommer att åka hem i augusti och då har jag haft ett och ett halv år på mig här och fundera! Men fortfarande ingen aning alls.

Just nu vill jag bara stanna här :)

2010-02-27 @ 01:38:56
URL: http://limaverde.blogg.se/
Postat av: Linda

När du ändå mer eller mindre är på resande fot är mitt förslag att du fortsätter att se dig omkring ute i den stora världen. Det finns ju mycket att se i USA och sedan finns det ju t ex Canada, om kan ska resa i närheten.

2010-03-02 @ 10:52:16
URL: http://ostgotskan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Var längesedan vi fick läsa något här =) Puss

2010-03-16 @ 09:43:08
Postat av: Emma

Hej!

Jag har några frågor till dig som är au pair. Jag ska själv åka sommaren 2012. Så jag skulle uppskatta svar:)



1. Vad är det bästa med att vara au pair?

2.Om du hade kunnat ändra på något, vad skulle det vara?

3. Hur ser en vanlig dag ut för dig?

4. Tycker du att jag gör rätt i att åka?

2010-03-16 @ 10:24:59
URL: http://emmaarasmussen.blogg.se/
Postat av: Pia

älskar dig vad du än gör gumman.....

bara du hälsar på oss här i skåne :)

Puss & Kram

2010-03-19 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0