Strawberry Hot Springs


I lördags hyrde vi en fin Jeep och körde upp ill bergen för att åka till en hot spring, en varm källa. Det var en cirka fyra timmars bilfärd dit, men så värt det! På vägen dit åkte vi egenom den tunnel som är längst och högst över sealevel i usa, lite kul. Tror den var lite mer än 2,5 km lång och på 3300 meter över havet! Men iallafall, när vi kom till Steamboat Springs käkade vi lite lunch och sen åkte vi vidare på den lilla bergsvägen upp till den varma källan. Jag blev helt tagen när vi kom dit, det låg fortfarande snö på marken och solen sken, och mitt där uppe i bergen finns det en naturlig varm källa. Det var så otroligt vackert! Har aldrig sett något liknande. Det fanns lite olika såkallade pooler, den som låg högst upp var minst och varmast, där rann vattnet direkt från berget. Sen fanns det två lite större, en var lagom varm och den andra var lite varmare. Längst ner fanns ytterligare en pool, men denna var iskall, det fanns galna människor som hoppade i där, haha! Jag fick kramp av att bara doppa i tån :P Vi var nog där och badade och myste i ungefär fyra timmar. C kunde väl stannat längre men jag började bli rastlös, som vanligt. Så vi bytte om och åkte tillbaka till den lilla staden och åt lite middag innan vi körde hem till Boulder igen.




Vår ursnygga Jeep, och C fick äntligen köra lite :)






Vägen dit var otroligt vacker!




Den här lilla poolen var den varmaste, gick knappt att vara där...




Så himla mysigt!




Iskallt vatten, men mysigt med det forsande ljudet!




Härligt vattenfall mellan två av poolerna




Ångande varmt vatten som rinner ner från berget...




Vägen hem var också väldigt vacker!


Hit vill vi definitivt försöka åka igen, om vi kan... Annars får man helt enkelt åka tillbaka på semester någon gång! :)



Kommentarer
Postat av: syster yster

Hej hjärtat <3

Guud va mysigt!!!

Här hemma får jag väl nöja mig med Sommensjön eller varför inte vårat fin fina badkar om jag vill ha lite varmare vatten :)kan ju faktisk låta vattnet rinna ur kranen när jag ligger i för rätta stämmningen ;)

Måste fixa så alla våra gamla får se alla fantastiska blider ni tagit.



Puss på dig

2010-04-27 @ 07:41:35
Postat av: Linda

Vilka fina bilder! Ser jättevackert ut!

2010-04-28 @ 08:35:16
URL: http://ostgotskan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilka fantastiskt fina bilder! Jätte bra och intressant blogg :)

2010-05-14 @ 19:59:59
Postat av: maria

ja där är ju helt underbart god mat!!=) du o C får gå dit o äta när ni kommer hem!!=D fast det slår väl inte ställena in the U.S kan jag tänka mig?! hihi;) ha det så himla bra i Las Vegas nästa helg o hälsa brodern min=D big hugs!!

2010-05-24 @ 12:43:42
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0