Liten bit på väg...

Tisdag idag o jag har faktiskt hunnit med att bocka av några viktiga saker...
Varit på skattemyndigheten för att få ett personbevis utskrivet så jag kunde skicka efter ett polisregisterutrag. Varit hos min hyresvärd o sagt upp lägenheten o pushat för att de ska få den uthyrd så snart som möjligt, hoppas! Ringde Viktoriakliniken, som är min vårdcentral, för att se om de hade tid för den hälsoundersökningen som jag måste göra o de lyckades faktiskt klämma in mig på en akuttid som inte var uttnyttjad redan idag :) Gick gallant, I'm in excellent health! Så då kunde jag skicka in de pappret tillsammans med lite andra nödvändiga papper till Cultural Care.
Känns mycket bra faktiskt :) Nu har jag kommit en liten bit på väg iallafall...

Sen efter de åkte jag till bästaste Pia o Kevin o hälsade på, lekte lite o sen gick vi en sväng till Eurostop. För mej blev de ingen shopping, även om de finns hur mycke fina saker som helst i klädaffärena nu. Jag älskar höstkläder! Men jag har ju lovat mig själv att inte köpa något onödigt innan jag åker... Kan ju shoppa i staterna liksom :P Sen blev de som vanligt när vi e på Eurostop, en fika på Espresso House :) Hade ett litet craving efter en chai latte, de va längesen :)

Ser på Idol nu... Kommer sakna de när jag åker faktiskt, undra om de går en ny säsong av American Idol nu som jag kan kolla på?! :)

Imorgon ska jag börja rensa o packa på allvar, jag måste!



Take Care!

Kommentarer
Postat av: helena

hej hej! jag är (eller har varit) aupair i denver i 1 år nu. ska åka hem till sverige nästa vecka. iaf, såg att du ska till boulder! :D oj va roligt du kommer få! Boulder är jättemysigt!! du kommer ha såååååå kul där! studentstad och ja, fester i varje hörn ;) om du är en partytjej så kommer de passa perfekt! haha och om du är en hiking person så kommer de bli ännu bättre eftersom du kommer bo granne med rocky mountains. hur vackert som helst i colorado! jaja, lycka till med allt! jag har haft ett superbra år i denver (ligger nära boulder som du kanske vet) och bara älskar colorado!

och du får inte missa CU's matcher! aaaaaaaaskul! haha (amerikansk fotboll, boulders college fotbollslag) jaja, lite lyckoönskningar från en annan aupair bara. hoppas du kommer få ett alldeles underbart år! och såg att du skrev; i början är allt nytt? du kommer möta nya saker heeeeela året! det som är så otroligt roligt! ha det super! /helena

ps. hoppas familjen är bra också ;)

2009-10-02 @ 08:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0