Visum, Packning, Flytt o Farväl


Det har hänt mycket den här veckan... Känner mig helt slut!
Har sagt hej då för ett tag till många vänner nu o de e tufft, många tårar! De e sjukt va fjantig man är ibland alltså, men de blir ju lite lättare när man vet att de finns så många sätt man kan kommunicera på nu för tiden, skype o fejjan o sådär :)

I onsdags flög jag ju upp till El Stockholmo :P Gick bra o jag lyckades ta mig till Solna Centrum helt själv där Ida skulle möta upp mig :) Vi fixade lite käk o bara snackade på kvällen... O på morgonen på torsdagen skulle jag då till ambassaden, gick förvånansvärt enkelt o bra att ta sig dit! Hade lyckats få med mig alla papper o grejer o allt va rätt ifyllt! Snabbt gick de där inne oxå... På vägen ut mötte jag en tjej som ska flyga samma plan som mig, kul att få träffa henne in real life liksom :) Sen blev de lite seg väntan på att få flyga hem igen, o de bästa va att de planet va lite större än de jag åkte upp med, de va skönt! Man blir lite lugnare då...

Fredagen gick åt till att packa o sådär... Fina mammsen kom ju ner för att hjälpa mig... Fick en avi från posten på förmiddagen, de va passet med visumet! Hur snabbt gick inte de liksom?! :) Himla skönt att ha de i sin hand! På lördag förmiddag kom pappa med en liten lastbil o fort gick de med bästa Oskar som hjälp! Sen var de "bara" städningen kvar, o de tar ju alltid mycket längre tid än vad man tror... Fy så segt de gick, men klart blev de tillslut! Sen skulle jag bort o lämna nycklarna till Pia som är snäll o ska lämna dom sen... De blev ett väldigt tårfyllt hej då från både min o hennes sida... O inte lättare blir de när hon ger mig superfina små presenter heller... Till och med mamma blev tårögd när hon läste de fina kortet Pia hade skrivit... Men vi kommer ju skypa min älskade vän, eller hur?! Minst ett par gånger i veckan :)

Så nu är jag alltså hemma i Tranås tillslut... Blir bara lite småfix den här veckan, köpa resväskor och packa iordning, lär väl få packa om ett antal gånger kan jag tänka mig :P O sen ska jag fixa ett par presenter till till familjen, hittade en Pippi Långstrump bok och en Pettson och Findus bok på engelska uppe i Stockholm, hoppas de gillar dom :)
Sen ska jag såklart träffa lite vänner o släkten den här veckan oxå! O på fredag kommer min älskling upp hit också :) Längtar!

Take Care!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Härligt vännen! Lägenheten är nerpackad och städad! En sak mindre att tänka på. =) Passet och visumet är på sin plats i den lilla rosa ;)



Är tillbaka i Halmstad och det känns märkligt att du inte bor här längre.. Skall ner till Lund imorgon så hör av mig när jag är här nere..



PuSS

2009-10-11 @ 21:09:49
Postat av: pia

självklart, minst ett par ggr i veckan gumman =) ska bara fixa en kamera oxå. Så du får se mig krympa o Kevin växa ;o) o nya lgh oxå.

och så har vi ju fejjan o bloggen här oxå! Toppen!

hörs i morron el nått.

puss

2009-10-11 @ 21:31:55
Postat av: Christian

Jag längtar också!!! Min underbara kvinna :)

2009-10-11 @ 22:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0