Tre veckor!


Idag är de tre veckor sedan jag lämnade min underbara man, mina fina vänner och min älskade familj och framförallt en stor trygghet hemma i Sverige för ett nytt förhoppningsvis spännande år i USA... Känns konstigt att de redan gått tre veckor! På ett sätt känns de som att jag åkte alldeles nyss o på ett annat sätt så känns de som att jag har varit här mycket längre... Konstig känsla! O jag har varit såå dålig på att ta kort, måste bli bättring på den fronten!

Igår kväll iallfall så kom Kathrin o hämtade upp mig o så åkte vi o hämtade Marie... Vi gick en sväng runt Pearl Street som är en mysig gågata inne i stan med mycket fik o restauranger men även affärer såklart! Hade inte varit där innan så de va kul :) De va riktigt fint där... Vi gick till en mexikansk restaurang som tydligen är kända för deras margaritas så jag va ju tvungen att ta en frozen :) Så gott!




Tänker på en gång när jag hängde med Kaveh och några vänner till honom till Wild West i Halmstad när jag dicker de... De va en kul kväll! Så dålig service har jag nog aldrig fått på nått ställe innan! Iallafall...

Jag tog nån kyckling grej med ett typ hårt tortilla bröd och massa sallad o gräddfil... Så gott, o prisvärt, typ 50 spänn :)




Vi hade en super trevlig kväll o stället kommer jag definitivt gå tillbaka till :) Marie och Kathrin är rikgtigt goa tjejer... Känns som att vi har mycket gemensamt :) Efter gick vi en till sväng runt Pearl Street o försökte bestämma oss för om vi orkade trycka ner en glass oxå men vi hamnade till sist på Starbucks, där de faktiskt har Chai Latte oxå :) Tycker faktiskt att Espresso Hous är lite godare, men de är väl för jag druckit typ 1000 såna, o de lär jag väl göra här med, haha!

Idag var jag ledig på förmiddagen o kände ett sug efter lite sötsaker, finns inget sånt i de här huset, så jag gick ner till affären en sväng, o vad har dom där om inte ett Starbucks, så de fick bli en Chai Latte idag igen ;) Den lilla kostar typ bara 20 kr, bra va?! Köpte iallafall lite kakor, cola och choklad m&m...




Såå himla goda! Lagom mörk choklad och så är dom sådär lite sega :)

Eftermiddagen gick åt till att busa med barnen, laga lite middag, idag blev de buffalo burgers! De söta små barnen var snälla o hjälpte till :) Sen kom föräldrarna hem så de nattade dem o jag städade upp i köket och lekrummet... Sen hade vi ett litet möte, vi ska försöka ha de varje vecka, för att kolla läget... Vi pratade om båda barnen, om det hänt nått speciellt o så... Sen pratade vi om mig och hur jag tycker att allt går o så, vilket jag tycker funkar jätte bra :) Och de tyckte också att de funkar bra, så glad jag blev när de sa de! Skönt att höra att de gillar mig:) Vi pratade även lite om de här med att det är svårt för mig att försöka ta hand om barnen när mamman är hemma, och de förstod hon också, så om hon ska göra nått viktigt ska hon gå ner så de inte kan gå till henne... De är bra tycker jag! De va vekligen ett bra första möte :)

Jag fick även mitt social security card idag, så imorgon ska vi till banken och fixa ett bankkonto till mig och på fredag ska jag göra det skriftliga provet till körkortet! Så nu händer de allt lite...

Imorgon ska kanske jag o Alex se den nya filmen The Box med bland annat Cameron Diaz... Vet inte om den kommit till Sverige ännu... Men den verkar riktigt bra! :)
På onsdag ska Marie ta med mig till gymmet där både hon, Kathrin och Alex tränar :) Så jag hoppas att jag kommer gilla de oxå! O vet du älskling? På deras hemsida står de att de har fria vikter i gymmet oxå, bra va?! :)
Torsdag o fredag jobbar jag kväll... Lördag har jag inte bestämt nått än men jag hopas att de händer nått kul o på söndag är de Au Pair meeting, vi ska till brandstationen och få en rundvandrig... Och efter de ska vi käka något och sen se This is it! Så de verkar som att den här veckan kommer att springa iväg den oxå!

Hur har er helg varit? Vad ska ni göra i veckan? Tell me! Uppskattar så mycket när ni skriver lite kommentarer till mig, så fortsätt med de :)

Ta hand om er! Puss o Kram!


Kommentarer
Postat av: Din

Fria vikter, me like very much :) Osså m&m:s Man börjar ju liksom bli sugen på att åka nu... :P Älskar dig min ängel! <3

2009-11-10 @ 10:51:20
Postat av: Victoria

Tack sa mycket! Ja jag kanner mig mycket battre nu :)



Hur har du det, trivs du bra hos din vardfamilj? :) Kram

2009-11-10 @ 20:28:54
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: maria

hejsan!!=) ja där var jättefint!!=) mycket större o mera kläder!!;)....åhhh starbucks är grejer det!! mums!!=) den där drinken såg inte helt fel ut heller=)

kram maria!

2009-11-10 @ 22:09:02
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0