The Cheescake Factory


De blev ingen utgång i Denver ikväll, har snöat hela eftermiddagen, så vi ville inte ge oss iväg... Vägarna är så sliriga! Så istället hämtade jag upp Marie och så åkte vi till de berömda The Cheescake Factory och käkade middag och myste :) Väldigt trevlig och lugn kväll!




Jag åt en himlans god hamburgare med pommes, glömde ta kort på den dock... Orkade typ äta halva, och vilken tur då att man är i USA så man får en låda att ta med sig resten hem i :)
Vi var ju också tvugna att testa en Cheescake till efterrätt, vi var så mätta så vi bestämde oss för att dela, de blev en chokladmousse cheescake med belgisk choklad uppepå och såklart vispgrädde, så jäkla god! Har nog aldrig ätit nått så gott i chokladväg tror jag!!





Och till denna tog jag en varm choklad eftersom jag inte dricker kaffe :)




Så här härligt väder va de när vi kom ut från restaurangen :)




Detta är den stora gågatan Pearl Street inne i stan, jätte mysigt!
Samma bild fast med bilxt för då kan man se snöflingorna :)





På vägen hem till Marie blev jag såklart stoppad av polisen, trodde jag skulle börja gråta... Vad är oddsen för att jag första dagen jag kör bil själv här i USA så blir jag stoppad liksom! Hade visst glömt att sätta på lyset, eftersom de va så mycket snö o så så tänkte jag inte ens på de... Men polisen va jätte trevlig och tog en titt på alla mina papper, registreringsbeviset och försäkringskortet och efter att jag förklarat att det var första gången jag körde den bilen så lät hon mig åka :) No problemas när man är utlänning :P Så nu kommer jag aldrig mer glömma sätta på lyset iallfall!

Thats it for tonight folks :)
Imorgon blir de kanske träning och sen Au Pair möte och efter de middag och bio, This Is It har vi tänkt att se... Men allt detta lär ju bero på vädret... Har de snöat hela natten så lär jag ju inte komma iväg till gymmet och mötet blir antagligen instället, så vi får väl se!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Linda

De säger ju att kaffet i USA smakar vatten.

2009-11-15 @ 08:35:53
URL: http://www.123.minsida.se/lindassida
Postat av: systeryster

Hej gullegumman!!

Vill med äta något så gott i chokladväg ;) Ser ju fantastiskt smarrigt ut. Tror inte det finns något liknande på båten.

Tur för dig att polisen var snäll och att du inte fick böter för då hade du ju inte kummat shoppa såå mycket snygga saker.



Saknar dig stumpan

Puss och kram

Älskar dig <3

2009-11-15 @ 10:27:17
Postat av: Malin

Linda - Haha, säger dom de? Då kanske jag kan lära mig dricka kaffe här ändå då ;)



Syster - Men du ibland på bufférna på såna båtar har dom ju ett helt bord med tårtor och kakor och sånt, så de finns säkert massa mumsigt där :)

Älskar o saknar dig oxå min fina syster! PUSS

2009-11-15 @ 21:02:22
URL: http://mostermalla.blogg.se/
Postat av: maria

gud så mysigt!!!!!! så himla fint med snön!=) och vilken smarrig cheescake!!!!=) ja tack en sådan tar vi!!=) kram!

2009-11-15 @ 21:45:01
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Jossan (Cherry)

Vill flytta in i den bilden där man ser snö flingorna ap mysig..

Hoppas du har det underbart där. kram på dig =)!

2009-11-18 @ 10:09:56
Postat av: Mikaela Urbom

Åh va myyysigt!

2009-11-18 @ 10:27:22
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0