Söndag kväll...


Så gårdagens eftermiddag gick mestadels åt till att leka med alla killens nya leksaker han fått, vilket var mååååånga :) Jag och morfarn byggde ihop ett leksakskylskåp, supergulligt! Lite svårt va de men jag är ju en mästare på att bygga ihop saker så vi fixade de ju såklart... Senare va de dags för trick or treat, så klädde på barnen deras outfits igen och så gick vi runt kvarteret o knackade på varje dörr... Folk är såå snälla när de öppnar, trevliga o pratglada! Så skulle de aldrig vara hemma i Sverige, i hälften av husen skulle de va nån gammal sur kärring eller gubbe som öppnade, haha! De va så många barn ute, så kul att se... De va nästan så att de fick stå lite kö för att komma fram o få knacka på nästa dörr så många va de! Alla var så söta o fint utklädda... Här är folk inte så jätte mycket för att dekorera husen verkar de som, ganska många hade pumpor som de skurit ut o satt ljus i... Några hade lite mer skräck grejer, såsom huvuden i rabbatterna o så men inte alls många, lite synd!

Idag har jag varit ledig, tagit de allmänt lugnt... Skönt att inte behöva bry sig om barnen för en dag faktiskt! Skypade med min fina underbara man på morgonen :) Han är bäst helt enkelt... Älskar att han säger att jag är vacker när jag precis vaknat o jag själv tycker att jag ser ut som crap! De e verkligen de bästa som finns :) Älskar dig så mycket!
Sen skypade jag oxå lite med min syster o barnen, så kul att se dom! Saknar er nått enormt... Så nice att vi kan skypa :) Sen hittade äntligen en sida jag hört om där man kan se typ alla tv-serier utan att behöva ladda ner dem, dock lite reklam i men inte alls så farligt, typ fem stycken som bara är 30 sekunder långa... Så jag har kollat lite Greys som jag missat!

Vid fyra tiden kom Alex, den sweitziska au pairen o hämtade upp mig... Vi åkte ner på stan en sväng, här har många affärer öppet till sju på söndagar o vardagar till typ nio, galet va?! Target blev första stoppet, det är en gigantisk affär med allt du kan tänka dig, allt från kläder o smink till elektronik o mat o grejer till hemmet o massvis med annat, där köpte jag två tröjor... En vanlig svart långärmad, behöver en extra sån och en typ turkos långärmad fast öppen där fram, precis som min gråa som jag älskar som har lite kortare ärm :) Den kommer nog bli en favvo tror jag... Sen kollade vi in Macys, de har ju lite mer märken där! Shit vilka fina Guess väskor jag såg! Men de ligger på typ 130 dollar, så kanske inte riktigt min prisklass... O sen lite andra småaffärer, men köpte faktiskt inget mer... Shockande va?! :) Efter de blev vi lite små hungriga så vi åkte till ett trevligt ställe där de hade lite allt möjligt, soppor, mackor o sallader... Riktigt god grillad panini med mozzarella o soltorkade tomater åt jag! :)

Nu ska jag se vidare på nästa Greys avsnitt :)

Take Care
Lots of Kisses!

Kommentarer
Postat av: Linda

Affärerna borde ha öppet mer på helgerna även i Sverige, då folk ju oftast är lediga.

2009-11-02 @ 08:31:50
URL: http://www.123minsida.se/lindassida
Postat av: Hanna

va häftigt att du är i USA helt plötsligt! Joanna berättade att du/ni skulle flytta dit och att du hade lite tur och fick au pair familj i samma stad som din kille skulle... vad ska han göra nu igen?



www.surfthechannel.com kan du prova också om du vill kolla in avsnitt på serier, tror de har filmer också. Jag har aldrig råkat ut för några reklamavbrott där, skönt!



Ha det fint!

Hanna (bevenby)

2009-11-02 @ 08:45:27
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Hanna H

Det var bättre på Cypern där man kunde köpa Guessväskor för nästan ingenting alls =)

Du verkar ha det finfint där borta... puss på dig!

2009-11-02 @ 10:55:19
Postat av: Sara E

Roligt med Halloween i USA :) Jag måste ju lägga till dig på Skype också! Vad har du för användarnamn? Puss

2009-11-02 @ 13:03:34
Postat av: Malin

Hanna o Sara, jag har skrivit till er på Facebook :)

2009-11-02 @ 22:13:57
URL: http://mostermalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0