Shopping med Alexandra :)


Idag på förmiddagen kom Alex o hämtade upp mig, vi åkte till ett mall precis utanför Boulder, tog väl kanske 15-20 min bara dit :) Vi kom iväg så pass tidigt att vi va där redan typ tio i tio, haha... Så vi fick tillomed vänta på att affärerna skulle öppna! Har de någonsin hänt innan liksom?
Vi gick direkt till den berömda butiken Forever 21!




Säger bara: OMG liksom, haha! Så jäkla stor affär! Här kan man hitta snygga vinterkappor för typ 250 kr och jeans för typ 100, galet! Där köpte jag en de här tre plaggen: En enkel grå T-shirt för ynka 35 kr, en super snygg beige grovstickad kofta med korta ärmar för 200 kr och en svart lite längre tröja med lite polokrage för 165 kr... 








Kan ni fatta att jag bara köpte tre plagg där inne? Duktigt av mig va?! :)
Sen hittade jag en skobutik med massa streetskor och träningsskor, dessa var på rea:




Fina eller hur, Asics är de... Helt okej märke tycker jag! Kan ni gissa vad dom kostade?! Neee, tror inte de va! Haha! 230 kr!! Något prisvärda... Sen köpte jag faktiskt till ett par sulor för jag kan få lite ont i fötterna ibland när jag tränar step o sånt, de kostade 150 kr!

Sen sprang vi på en grymt kul solglasögon försäljare, som Alex flirtade lite med så vi va ju tvungna att köpa varsitt par brillor oxå...







Sååå min stil!!! Love them redan! Ynka 90 spänn...
Sen fick de bli ett enkelt grått linne med silverränder oxå, ungefär 100 kr för detta:





O ni kan inte tro vad vi hittade mitt i allt... En nagelsalong! Så då gick de ju inte att motstå eftersom de va drop-in o inga kunder just då! Så nu har jag äntligen fått fixat mina naglar igen :) De va lite annorlundare än hos Titti som jag gått hos innan, detta va oxå gelé men de gjorde inte lika tjockt lager... Fick bli fransk som vanligt men sen gjorde jag, eller rättare sagt hon, två små lila blommor på höger ringfingernagel, tyckte de skulle bli fint, o än så länge gillar jag de :)




Vad tycker ni? :) Jag ska bara fila till dom lite nu ikväll, lite långa och lite för raka kanter tycker jag att de blev, men de blir de alltid, haha! Oj, jag höll på att glömma de bästa! O vad är inte de om inte priset: 350 kr! De gillar jag! Nu är de bara att vänta o se hur de kommer hålla...

Efter shopping o nagelfixande käkade vi en mumsig ceasarsallad till lunch och en smarrig glass efter :)
Glada o nöjda med dagen är vi på väg att åka o va händer om inte att vi blir påkörda när vi håller på att backa ut från parkeringsplatsen... Shit säger jag bara, de e ju liksom värsta mardrömmen näst efter att nått skulle hända barnen nått såklart... Men efter mycket om och men löste allt sig nog på bästa tänkbara sätt, Alex bil fick två stora bucklor i sidan o på den andra bilen syntes de såklart inget... Så kan de gå! Men de va faktiskt inte vårt fel alls som tur va, och ingen blev skadad, ännu bättre!

Eftermiddagen bestod av jobb igen, lek o bus med två för dagen mycket glada små barn :) Tjejen hjälpte mig sen med middagen som idag var lammfärsburgare med quinoa och en mumsig sallad...


Oj va kul med era kommentarer, de uppskattas så mycket ska ni veta! Blir så glad av att läsa dem!

Puss o Kram o God Natt! <3



Kommentarer
Postat av: Pia

OMG !! jag vill oxå !!!! tre plagg bara ??? du är DUKTIG!! Men du kommer kanske åka dit igen,hehe ! Jag hade ju shoppat ihjäl mig. (Vilket du oxå kommer göra) Skitsnygga grejer du köpt! Naglarna blev ju hur bra som helst!

Va roligt att du träffar Alex när du är ledig. Är hennes barn i samma ålder?

jag ska fixa bilder på lgh när vi fått iordning lite mer. Jag kanske borde fixa mig en egen blogg? får se... man behöver ju inte skriva jätte ofta.

Här är det fullt upp. Oskar är just nu iväg med sina föräldrar o hämtar nyckel o ställer iordning i lokalen där festen ska vara på lördag. I morron fyller han ju 25 hela år !! Då ska vi förhoppningsvis ta det lite lugnare på kvällen. Jag tänkte nog göra lite plankstek. (hoppas inte han går in o läser här nu)

Vi får se när vi kan skypa. vet inte hur det är med mic oså nu. Har sofies dator nu. Har ingenstans o ställa vår stationära. Ska bara sätta på den o föra över grejer sen när den nya kommer.=) Ska hålla koll på msn om jag kan hitta dig där.

Fortsätt lägg ut bilder. Det är sååå roligt att se hur du har det! Känns fortfarande overkligt att du är så långt borta o ska vara där så länge.

Nu vill Kevin umgås med mig.

PussPuss Saknar dig !!!

2009-11-05 @ 17:56:52
Postat av: maria

åhhh så mycket fint du hittat!!!=) o vilka fynd!!!=) ja det har man ju hört att det ska vara billigt på Forever 21 och att det ska finnas mycket fint där=) får be min bror att shoppa något fint till mig när han ska dit!! haha=).....fina naglarna blev också!!!=) ha det gott kram maria!

2009-11-05 @ 20:03:00
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: systeryster

Hej gullegumman <3

Vi tycker att det är jättekul att se blider...men vi vill se den där hippiedräkten snart :)

Kul att du hittat någon att umgår med på din lediga tid. Jättekul och bra för dig att du inte hade någon hemlängtan.

Idag så har Axel varit på karateträning...dom ska få dräkter nästa gång och chans att gradera sig, första graderingen blir ett rött streck på det vita bandet. Kul. Han är såå duktig.

Imorgon så ska äntligen Moa och hennes klass ha deras första disco...som dom har längtat :). Jag ska vara vakt sista timmen och se till att det inte pussas för mycket ;)

Ha det bäst.

Vi älskar dig puss puss <3

2009-11-05 @ 20:37:29
Postat av: Stéph

Jösses som du fyndar gumman!:):) Blir glad av att läsa om allt skoj du har där borta! :)

Tänker på dig varje dag ska du veta!!

Pussss

2009-11-08 @ 13:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0