Longe time no see...


I know, i know... Dålig uppdatering jag vet, men de har faktiskt inte hänt så mycket...
Och igårkväll när jag skulle blogga va de såklart systemunderhåll och innan idag ville inte sidan ladda upp bilderna, men nu jäklar verkar de funka :)

Så i lördags körde jag in till Denver, helt ensam faktiskt!!!! Tänka sig, de e ändå rätt stort o jag hittade :) Hade en vägbeskrivning såklart... De va svensk julmarknad, massa svenskar överallt, känndes konstigt att höra så mycket svenska! Mysigt o väldigt trevligt event :) Tyvärr så va lussekatterna slut o de sålde ingen julmust där heller, men jag fick tips om en affär inne i Denver som säljer lite svenska grejer, bland annat kexchoklad, o hon trodde att de har julmust där nu, så de måste jag ju kolla... Kanske på fredag för jag ska åka o hämta pappan o killen på flygplatsen, så jag tänkte kanske åka in till Denver innan...

Innan jag åkte in till Denver åkte jag och åt frukost på ett bagelställe, så goda bagels där :)



Bagel med vanlig creamchees, apelsinjuice och en liten fruktsallad...


Här kommer lite bilder från julmarknaden...






De va dans kring granen med alla vanliga julsånger :) Mys!




Här kunde man beställa ett pepparkakshjärta med sitt namn...

O de gjorde ju såklart vi :)





Sen var de dags för mig att åka hem till Boulder igen och de slog mig att jag inte exakt visste hur jag skulle ta mig ut på motorvägen igen, men de gick ju super de också, det va väldigt bra skyltat... Blev jobb på kvällen för mamman o pappan skulle ut på middag med några vänner! Jag gillar att jobba kvällar faktiskt, för barnen somnar runt sju, sen behöver jag bara plocka iordning lite o sen är de ju nästan som att jag är ledig :P

Söndag blev mest slappedag, åkte ner lite på stan o hängde på starbucks ett tag, de har jättefina julmuggar nu :)





Sen gick jag faktiskt på två biofilmer, själv... Haha! Hade inget att göra o kände inte för att va hemma för de skulle ha gäster... Så de blev The Blind Side med bland annat Sandra Bullock, en verklighetsbaserad film... Tyckte den va bra! Kanske inte wow men bra... Sen blev de 2012, den va wow faktiskt! Sjukt bra film som fick mig att tänka efter lite, man undrar ju verkligen om nått sånt kan hända... O de känns som att man verkligen måste ta vara på livet!


Måndagen va mest jobb, tänkte åka till gymmet på kvällen men pallade faktiskt inte, haha! O igår, tisdag va också mest jobb... Mötte upp Marie på Panera Bread, ett himla trevlig cafe med massa goda sallader o mackor, på kvällen... Blev inte så länge för de stängde visst vid nio, lite triskt!

Idag jobbade jag bara en timme på morgonen sen har jag varit ledig... Åkte till gymmet för att gå på spinning, första gången på jag vet inte hur länge... Men sjukt kul va de! Har saknat de! Himla rolig instruktör, lite äldre tant, men himla pushig, så de va bra :)
Sen blev de mat o skype med den bästa personen, min underbara man... De har varit underbart väder idag så jag åkte ner till stan o bara gick runt nu på eftermiddagen, härligt...
Ikväll ska jag o Marie möta upp några tjejer inne i Denver, blir nog nån klubb :) Men jag ska köra för jag ska ändå jobba imorron förmiddag... Hoppas att vi inte kommer hem för sent, men de löser sig väl antar jag :) Sen är jag ledig från torsdag eftermiddag till lördag eftermiddag, superskönt :)

Imorgon är det Thanksgiving här, vet inte vad jag ska göra på kvällen riktigt, blir nog bara slapp tror jag...
Nu ska jag ringa Marie o se om vi ska käka nått innan vi åker...

Hoppas ni har en bra vecka...
Puss o kram skumbanan ;)


Kommentarer
Postat av: Din

Äntligen en uppdatering från min underbara flickvän! :) Även om jag visste det mesta innan... Blir bara så glad av att läsa att du verkar ha det bra där vid bergen. Din lycka är min lycka! <3 Fast tycker allt du kunde skrivit mitt namn på pepparkakshjärtat ;) Älskar dig så himla mycket! Puss min tindrande julstjärna <3 <3 <3

2009-11-26 @ 18:49:27
Postat av: Hanna H

Hej gums... du verkar ha det riktigt bra där borta!!

Här hemma är allt som vanligt... jag tillbringar den mesta av min lediga tid i stallet nu... ikväll ska vi gå på luftslottet som sprängdes, du vet den sista av stieg larssons filmer och imrogon ska vi på julbord och galenskaparna i Båstad.

Får du något sällskap till jul?? Ta hand om dig! puss

2009-11-27 @ 09:58:18
Postat av: EVA <3 America

Oj, var var den marknaden någonstans? Hur länge har du varit här förresten?

2009-12-21 @ 02:42:16
URL: http://eelvelin.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0