En heeeel månad!


Kan inte riktigt förstå att det är en hel månad sedan jag lämnade Tranås, o ytterligare lite längre sedan jag lämnade Halmstad! De känns som det var nyss jag sa hej då till alla, de känns som att det var igår jag stod på Landvetters flygplats och inte kunde vända mig om när Christian gick för jag hade så mycket tårar i ögonen... Men eftersom det gått en hel månad redan så betyder det att det bara är två månader kvar tills jag får sällskap här i Boulder av min underbara, och de betyder också att det bara är 11 eller möjligtvis 12 månader kvar tills jag kommer hem till Sverige igen... Antagligen, haha! Man vet aldrig :P


Jag trivs iallafall jätte bra hos familjen! Dom är verkligen toppen... Ibland kan jag väl känna att jag gör lite mycket hushållsarbete, känns som att det bara är jag som diskar här, haha! Men det gör mig faktiskt inte så mycket... Bättre att det är rent i köket! Barnen är mysiga o det märks att de börjar lära känna mig och tycka om mig mer o mer nu, vilket är skönt! Det är klart, de är ju som vilka syskon som helst som kivas om leksaker m.m. titt som tätt, men så är det ju alltid... :) Och jag har börjat lära känna lite tjejer också vilket är så kul, man känner sig inte lika ensam...

Summa kardemumma: Jag mår fin fint här i Colorado!


Igår körde jag killen till pree-shool för första gången, det gick galant och jag hittade dit direkt, så stolt! ;) Efter de va jag ledig ända till 4 på eftermiddagen... Vilket var himla skönt för jag kännde mig inte riktigt pigg så jag passade på att sova lite...

Det var tjejens födelsedag igår så jag lagade mumsig middag för farmorn skulle komma på kalas, de blev kycklingfärslimpa med ungsrostade grönsaker och en stor mumsig sallad... De uppskattades av alla :) Sen kom en kompis och hennes föräldrar till fikat o de blev vaniljcupcakes med choklad grejs på och såklart strössel, som jag bakat... Himla goda om jag får säga de själv ;) O de tyckte faktiskt de andra också!


Idag på förmiddagen åkte mamman o killen ner på stan o träffade några bekanta så jag o tjejen gick till hennes kompis o lekte... Tiden gick undan o de va strax dags att gå hem o fixa lite lunch åt oss två, som tur va fanns de rester från igår :) Så behövde inte anstränga mig så mycket! Nu på eftermiddagen är en kompis till killen här med hennes mamma så de har fullt upp, så jag började lite med middagen o nu sitter jag på mitt rum, finns inte så mycket för mig att göra där uppe...

Ikväll ska jag träffa Alexandra tror jag, hoppas på nån mumisg glass eller nått i den stilen ;)


Vad har ni där hemma gjort i veckan? Och vad händer till helgen? Tell me!!

Puss o Kram från Mallan ;)



Förresten så måste jag ju bara säga hur underbar min kära man är som skriver de finaste kommentarerna, kolla bara vad han skrev sist ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Idag ska jag på föreläsningar på jobbet, vet bara att temat är inspiration.



Imorgon ska jag tvätta, inte så kul. Sedan ska jag så smått börja storstäda i min lägenhet, ska nämligen flytta. Visserligen inte förrän i februari men tiden går ju och snart är det ju ändå jul.



2009-11-20 @ 08:37:45
URL: http://www.minsida123.se/lindassida
Postat av: emelie

Idag lagar jag sallad åt mig o patric, med feta ost. Ikväll ska han spela hockey (o ja titta på), ut o äta, han skämmer bort mej alldeles för mycket.. Resten avhelgen blir bara myspys! MISS U! PUSS

2009-11-20 @ 15:09:43
Postat av: Moa

Heej! Idag har vi haft engelska prov! jag va as nervös. I morgon ska jag åka och jaga med pappa! och dom andra ska nog till stan tror jag. Axel vill nog ha lite godis. På torsdag nästa vecka ska vi åka skridskor med skolan, jippi! och så ska vi ta svin-influensan vaccinet. det är jag nervös till jag hatar sprutor:( alla bara skräms och säger att det ska göra ont:( Ha det bra! pussar och kramar!från!ps. saknar dig<3

2009-11-20 @ 19:52:35
Postat av: Pia

Hej hjärtat mitt !

Ja tänk vad tiden går snabbt! Skööönt, då kommer du snart hem :)

Trevligt med kalas oså!

Här händer de inte så mkt. Plockar med gardiner o lampor. Promenerar o letar lekparker osv.

Glömde skriva o tacka för kortet!! Blev sååååå glad!

I morgon kommer mamma, pappa o mormor !! Jippie !

På söndag kommer svårmor o svärfar o svägerskor med respektive på födelsedagsfika för mig.



Kan inte skriva mer... oskar ska koppla ihop med den gamla datorn.



PussPussPuss

2009-11-20 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0