Många tankar...



Helgen blev toppen, inte riktigt som jag tänkt mig men bra ändå :)
Fredagkväll blev som sagt lite party med Kathrin och hennes kompis Pricilla, vi kom ut ganska sent o de har bara öppet till halv två, så de blev ganska lugnt... Vi träffade lite killar som vi snackade med o de visade sig att den ena killens far och morföräldrar kom från Sverige, så vi snackade lite... De roligaste av allt va att han visste vad lagom va, haha! De ordet finns ju inte i engelskan direkt... Då va jag ju också tvungen att fröklara vad fika va så han kunde ett till väldigt svenskt ord :)

Lördagen sov jag länge, o sen åkte jag ner en sväng på stan... Gick runt Pearl Street lite o mötte upp en ny tjej Karolina som flyttat hit med sin värdfamilj från Boston, men hon åker hem i februari så de e lite synd för hon verkar va en trevlig tjej... Vi tog en chailatte på Starbucks o bara satt o snackade :)
Sen va hon tvungen att åka hem för hon hade sagt att hon skulle äta middag hemma... Då mötte jag upp Alex o vi gick o käkade på ett ställe, de hade lite allt möjligt kycklingvingar, ribs o hamburgare o sånt... Jag tog en hamburgare o pommes, jag vet himla onyttigt, men de va gott!! Sen vid elva tiden va vi tvugna att gå för då behövde man va 21 för att va där inne o Alex är bara 20, så vi åkte en sväng till hennes kille o hans kompisar, men stannade bara en liten stund för ingen av oss två drack så vi kände att de inte va så kul att hänga där!

Söndagen blev också sovmorgon o sen va de tänkt att vi skulle åka till en liten bergsby som heter Georgetown, men de hade snöat så mycke under natten så min värdmamma ville inte att jag skulle ta den lilla bilen för den har inga vinterdäck så de va lite svårt att ta sig härifrån, för hon behövde den andra bilden... Men sen kom smarta jag på iden att jag kunde köra henne dit hon skulle o så kunde hon få skjuts hem sen :) Så jag kunde ta bilen, o hämtade upp Karolina o sen skulle vi möta upp Sandra i Broomfield för att sen åka med henne upp till Georgetown... Men när vi väl hittade dit så va klockan redan tre o de tar en timme att åka dit, o affärerna stänger fem, så vi tyckte de blev lite stressat... Så istället åkte vi till köpcentret i närheten o fördrev några timmar där :)
Förhoppningsvis kan vi åka upp till Georgetown på lördag istället, de har nämligen en skandinavisk julmarknad där o en affär som säljer lite svenska grejer, så jag hoppas på att de har julmust!!


O nu har jag blivit lite sjuk, förkyld o ont i halsen... Så jag låg i sängen hela dagen igår o de lär de bli idag också... För min värdmamma tycker inte att jag ska va nära barnen när jag är förkyld... Har bråkat lite smått med henne, men vi ska prata ikväll så jag hoppas de löser sig!! Orkar inte riktigt förklara nu...


Iallafall kolla vilken rolig reklam jag hittade inne på toan på baren vi va på i fredags...




Den här Swedish Fish finns överallt, antar att de är som de röda fiskarna man kan köpa i lösviktsgodiset hemma... Men ganska kul reklam faktiskt, glömde fråga bartendern om de kunde göra en sån drink, ska fråga de nästa gång... Ska säga att jag e från Sverige då o fråga om jag inte kan få den gratis bara för de, haha!!


Hoppas ni har fått en bra start på veckan, imorgon är de onsdag o då har ju halva veckan redan gått, så de så ;)

Take Care!
PussPuss


Kommentarer
Postat av: Sabina

Du har fullt upp vännen som vanligt! =) Men det låter som du har i alla fall träffat ett gäng vänner och det är ju riktigt sköönt! Hoppas du är pigg igen när du läser detta! =) Förresten Roberts coffee har öppnat i H-stad nu.. Tog ett tag!



Puss

2009-12-09 @ 09:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0