Idag vaknade jag till ett snötäckt Boulder...


...Men tyvärr värsta huvudvärken, så de blev till att lägga sig ett par timmar igen! Men nu är de lite bättre iallfall :)
Pratade en stund med syrran i telefon, alltid lika mys! :)

I måndags gjorde jag uppkörningen, o klarade den, wihoo! Nu är de bara att vänta på att själva körkortet ska komma på posten... Hoppas att posttanten nu fattar att jag bor här, lämade en liten lapp till henne igår :) Och satte även mitt namn på brevlådan... Sen hände de väl inte så mycket, jo just de lagade värdens enklaste och mumsigaste middag på eftermiddagen en indisk rätt  med kycklingfärs och potatis:
Om ni vill testa så var de bara att bryna hackad lök och vitlök, tillsätta lite gurkmeja (och cayenpeppar om man vill)... Och sen i med kycklingfärsen och stek tills den är färdig, i med lite matlagningsyoghurt o salt o peppar... Koka samman och tillsätt potatis i lagom stora bitar o låt småputtra tills dom blivit mjuka... Och sen lite tomater i bitar också om man vill, eller nått annat gott, typ zuccini eller kanske broccoli... 
Enkelt va?! :)

Sen åkte jag iväg till gymmet en sväng, körde mest på konditionsmaskinerna... De va så mycket folk! Men de va skönt att springa (läs jogga/gå snabbt) av sig en stund!

Igår hade tjejen en kompis över på förmiddagen, de va ju sådärkul faktiskt, de sprang omkring och levde värsta livet i två timmar typ! Haha! Så sen när mamman kom hem åkte jag ut en sväng, behövde verkligen komma ut ur huset... Körde till typ varje sportaffär jag kunde hitta för att leta snowboarbrallor men de är ju rätt dyra överallt! Hade kanske tänkt att åka upp till bergen i helgen och åka men får se, kostar ju lite och som vanligt vet jag inte riktigt vart min lön tar vägen :P
Sen kom jag hem, jobbade ett par timmar igen... Och sen slappade jag bara framför datorn o kollade lite serier på kvällen...



Så här ser de ut i trädgården nu :)








All den här snön har kommit inatt, och de snöar fortfarande :) Hoppas att de håller i sig mer än ett par dagar den här gången...

Nu ska jag se om Christian är hemma o vill skypa annars ska jag nog sova ett par timmar till :)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Din

Christian var hemma och ville Skypa! :) Älskar dig mitt hjärta <3

2009-12-02 @ 20:43:20
Postat av: maria

åhhh så mysigt med snön!!!=) här lyser den med sin frånvaro tyvärr! lät gott med köttfärsreceptet måste testas!! tack för tipset!!=) kram maria!

2009-12-02 @ 23:02:12
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! vad kul med snö! Här hemma är det massor av frost det försvinner inte. Det har legat kvar i två dagar nu.Idag har vi badat med skolan jag simmade 20 längder men inte på rad jag vilade lite imellan det var 500 meter =) det va rätt så jobbigt. puss och kram saknar dig<3

2009-12-03 @ 20:03:44
Postat av: Moa

det var från mig=)

2009-12-03 @ 20:05:51
Postat av: Linda

Vad avundsjuk jag blir. I Ystad lyser snön med sin frånvaro.

2009-12-04 @ 10:07:36
Postat av: Emelie

Hej min lilla söta! Skönt att höra att du har det bra, nu är jag äntligen i Sälen. Och jag trivs sjukt bra, idag åkte jag skidor för första gången! Va helt galet kul men, ack så svårt. Jag har ju 5 månader på mej att lära :) saknar dej! Puss puss puss

2009-12-04 @ 19:52:08
Postat av: Pia

Hej älskade saknade!! Hemskt vad de har mkt kyckling färs där.=) Tror inte jag lagat de nån gång alls. borde verkligen prova. Det verkade supergott. Ska potatisen kokas innan el ska kycklingen kokas med efter att det stekts färdig? Gör inget med köttfärs va?

Inte alls avis på snön heller... aaa så fint !!!

Idag har kära syster o Micke varit på besök :)

puss puss

2009-12-05 @ 20:06:49
Postat av: Sabina

Vill också ha snö!! :(

2009-12-09 @ 09:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0