I just can't take this!


Igår kväll hade jag och mina värdföräldrar vårt lilla veckomöte... Vi brukar prata om veckan som gått, om det är något speciellt som hänt och hur barnen mår, och även om hur jag mår och så. Och sen om veckan som kommer! Det här mötet var väl lite annorlunda. Vet inte riktigt vart jag ska börja, men ipricip så sa de till mig att de inte tycker att jag ska göra massa saker två dagar i rad, som nu i helgen när jag va ute fredag kväll och sen upp tidigt och vara iväg hela lördagen och sen komma hem sent även på söndagen (jag kom hem vid 10). De tycker att jag behöver mer vila, och hon sa till och med typ "mabye we should start scheduale sleephours", tror hon skämtade men så jäkla kul va de faktiskt inte!

Jag menar herre gud, jag är 24 år och har typ bott hemifrån sen jag va 15, tror hon inte att jag kan ta hand om mig själv och vet själv hur mycket sömn jag behöver?!

De känns som att tycker att ända anledningen till att jag är här är för att jobba!
Men när jag är ledig så måste jag hitta på lite kul, jag kan ju för fasen inte bara sitta nere i mitt rum... Funkar inte riktigt så! Blir galen!


Det gör de inte bättre heller när de känns som att huvuduppgiften för mig i det här huset är att laga mat och städa upp i köket. Känns som att jag gör de till 80% och tar hand om barnen till 20%. Och så ska de ju liksom inte vara.! Absolut ska jag städa upp när jag lagat mat till mig själv och barnen men inte när jag varit ledig och börjar jobba morgonen efter och de ser ut som ett bombnedslag efter dem. Det är inte okej!

Men nu ska jag klara den här veckan och sen är jag typ ledig tills andra januari, så får väl se hur allt blir då...


Sorry för ett tråkigt klagoinlägg, va tvungen att ventilera mig lite!!


Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Usch då!!! :( Vad jobbigt! Och vad irriterande! Mamman verkar vara lite konstig. Hoppas det löser sig vännen! PUSS

2009-12-17 @ 21:42:03
Postat av: EVA <3 America

Tråkigt att det finns sådana familjer. Förjävligt rent ut sagt, tycker verkligen att du ska berätta för dem hur du känner.

Jag bor i Denver, btw.

2009-12-21 @ 02:37:53
URL: http://eelvelin.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0