Hanukkah, Georgetown och Buffalo Bills grav


Då va de söndag igen... Ytterligare en vecka närmare jul! De gillar vi!
Jag vet att de varit dålig uppdatering i veckan, men de har faktiskt inte hänt så mycket skoj förrens nu i helgen, så förbered er på ett lååååångt inlägg :)


I torsdags hittade jag svenska pepparkakor och Haribo persikor på en affär här, de säljer lite blandade grejer från hela världen :) Men tyvärr var julmusten slut! Och de skulle inte få in mer heller sa hon, lite småledsen blev jag..



Mums, har redan ätit typ halva paketet! Haha!




Kanske egentligen inte är svenst men de känns lite som hemma iallafall ;)


I fredags va de första dagen på Hanukka, den judiska högtiden. De firar den åtta kvällar. Så vi lagade massa god mat, något som kallas latkes, de är typ som en blandning mellan rösti och raggmunk, typ riven potatis och lök och sen ägg o mjöl... Väldigt mumsigt! Sen gjorde vi hel kyckling i ugn och massa rotfrukter o sånt till. Barnens farmor kom också, hon hade med sig nått bröd som jag inte minns namnet på som hon bakat, typiskt Hanukka bröd tydligen. Sen bakade vi kakor med barnen :) 
Jag fick ett gulligt kort av familjen där det stod att de är så glada att jag är här och glada att jag är en del av familjen, himla gulligt! Av farmorn fick jag en liten present, en liten söt portmonä (stavas de så?!).

Sen på kvällen blev de en sväng till Round Midnight igen, va ju tvungen att visa Karolina! Vi mötte upp lite andra tjejer där också, mycke trevligt! Träffade även denna gången en kille som hade svenska rötter, han hette Blomqvist i efternamn :P Lite småkul faktiskt... Han sa också att det är lite svenskar som pluggar här på CU, hoppas man stöter på nån nångång!


Igår åkte vi iväg ganska tidigt för att bege oss till Georgetown, där det skulle va Luciatåg o julmarknad o grejer... Karo kom och hämtade upp mig, o gullungen hade köpt med sig chailatte från starbucks :) Lycklig! Sen hämtade vi även Kathrin på vägen. Vägen upp var underbart vacker, bergen är helt otroliga...






De va en lång slingrig väg upp mot bergen o de känndes i öronen att vi började komma högre o högre upp...
Väl där uppe kom Sandra o några tejer hon hade med sig precis samtidigt :)




Denna gulliga skylt fanns precis när man kom in i staden...

Tyvärr upptäckte vi att vi precis missat luciatåget :( Fick en liten bild på dem iallafall! Haha!





Första affären va såklart den där de skulle finnas lite svenska grejer och de gjorde såklart :) Så kul att se allt sånt här...
Här kommer lite bilder av vad som fanns :)









De fanns även ekströms marsan sås, blåbärssoppa o hallonkräm :) Och en del andra roliga saker... Men framförallt JULMUST!!!



Den va faktiskt helt okej, smakade typ som den billigaste julmusten :P Men de va ju såå gott!
Här kommer en bild på oss tjejer:




De fanns även en skandinavisk affär med mer julpynt och sånt, himla mysig :)
Kolla bara på skylten på dörren, de gör ju de hela så bra, haha!!

 

Den svenska tjejen Sandra o Jag :)

Vi hittade en svensk flagga...





Här kommer lite bilder på de söta husen i den lilla staden...











Är de inte bara så fint med bergen i bakrunden?! O husen, de känns som man befann sig på 20-talet eller något, så gulligt!
På vägen tillbaka så såg vi en skylt där det stor Buffalo Bills grav, så vi va ju helt enkelt tvugna att kolla va de var för något...
De va ytterligare en slingrig väg, verkligen upp i bergen, och vi stannade till vid en utkiksplats, finns knappt ord som beskriver hur fantastisk utsikten var däruppifrån! Så vackert!











Anyways, vi forstatte ytterligare lite längre upp på berget på jakten på Buffalo Bills grav... Äntligen kom vi dit och det va även därifrån underbar utsikt, man kunde se hela vägen till Denver från ena sidan.. Ser så litet ut när man ser det från de avståndet!




Och från andra sidan kunde man se två speciella berg som kallas The Table Mountains...



Lite svårt att se på bilden, men det är helt platt! Riktigt häftigt!

Nu äntligen till graven, som såklart inte va nått speciellt alls, haha!! Men de förstod man väl redan innan... Alltid så med såna här grejer!


Och vet ni vad?! Han hette ju inte ens Bill, sånt jäkla lurendrejeri!! Så kan dom ju inte göra liksom, haha!




 Vi var ju tvugna att fjanta oss lite...



Är jag inte snyggast?! :)


Det gulligaste på hela den här lilla trippen var iallafall de här söta små djuren :) Sex stycken va de...




På vägen hem lyckades jag få en bild på Down Town Denver på lite närmare håll...




Jag köpte iallafall Marabou mjölkchoklad, bilar och Julmust :)
Julmustflaskorna är riktigt fina faktiskt...






När jag o Karo äntligen kom tillbaka till Boulder tänkte vi först gå o se en film, men de slutade med att vi åkte hem till henne o käkade o kollade på lite tv :) Så skönt att bara slappa, vi va rätt trötta efter dagen...


Idag söndag började med lite skype med mams o paps :) Mycket mysigt! Sen jobbade jag ett par timmar, brukar inte göra de på söndagar så de va väl inte så kul... Men men! Sen åkte jag för att köpa glögg och pepparkakor till au pair mötet vi hade nu ikväll. Man skulle väl egentligen bakat eller lagat nått men orkade faktiskt inte riktigt. Vi skulle även köpa en liten julklapp och så lekte vi en lek :)
Hann även skypa lite med min fina underbara fantastiska och otroligt snygga man! Som snart kommer!!! De kommer gå så fort den här sista månaden nu, längtar så jag tror jag dör!

Sen va de då dags för träffen med alla au pairer i området, va väl helt okej, en del intressanta maträtter... Efter de åkte jag, Karo, Marie, Kathrin och Alex till Red Robin och delade på lite nachos :) Mycket trevligt!

Och nu sitter jag här och det har tagit mig hela dagen typ att skriva och lägga in alla bilder, haha! Nu har jag suttit en timma och jag började imorse efter jag pratade med mamma o pappa! Så nu tycker jag verkligen att ni ska kommentera lite på mitt väldigt innehållsrika inlägg... Bara ni inte har somnat bland alla bilder! :P

Hoppas ni har haft en underbar helg! Nu är de bara en och en halv vecka kvar till julafton :)
God morgon på er och God natt till mig!

PUSS o KRAM


Kommentarer
Postat av: Pia

flitigt gumman :) vilka fantastiska bilder! så vackert. om jag blir miljonär nån gång så kommer jag o hälsar på dig! men,men drömma kan man ju!

Shit du påminner mig om att det alldeles snart är jul... mysigt! Måste slå in klapparna o bestämma vad Kevin ska få i julklapp o vad han ska få i födelsedagspresent.

Vi hörs på ons kväll/tors morgon då igen :) då får kevin oxå prata. Vi har börjat skypa med mormor o morfar de gillar han :)

Puss o Kram

2009-12-14 @ 21:56:48
Postat av: Din

Hej älskling! Vilka underbara bilder! Jag längtar nått enormt tills vi får gå i bergen tillsammans <3 Så glad jag blir att du äntligen fick din julmust! Du hann faktiskt t.o.m. dricka det innan mig ;) Och älskling, du är alltid snyggast :) PUSSPUSSPUSS <3

2009-12-15 @ 02:18:10
Postat av: Linda

Snygga bilder. Trodde faktiskt att amerikanarna åt pepparkakor men det kanske de inte gör?

2009-12-15 @ 08:51:28
Postat av: Moa

Hej! vilka mysiga hus. Haha table mountains:) I söndags så gjorde mormor och jag knäck! :P I dag så ska jag ha gitarr konsert! det ska bli kul!



pussar och kramar saknar dig!

axel maja och mormor hälsar

2009-12-15 @ 16:00:53
Postat av: maria

hej Malin!! vilka underbara bilder!!!=) jag tror jag följer med Christian när han åker haha=)



förresten så har jag lösenordsskyddat min blogg! råkade ut för lite tråkigheter!! någon har skapat falska rykten om mig på facebook nämligen så för att komma in på bloggen nu så måste man ange ett lösenord ! om du vill så får du maila mig så kan du få det! annars kan du ju höra med Christian! ha det gott kramar Maria!=)

2009-12-15 @ 22:45:37
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0