Ensam en hel vecka...


Då va de söndag och jag har sovit första natten helt själv här i huset, känns konstigt kan jag säga!
Trodde inte att jag skulle kunna somna, men va rätt trött klockan halv fem på morgonen :P Men de kan jag berätta mer om sen :)

Tar de från där jag slutade sist ;)

I torsdagskväll så jobbade jag för de skulle ha 40 års fest för pappan. Efter jag lagt barnen så gjorde jag köttbullar, inte riktigt som svenska för familjen äter inte fläskkött, så jag använde mig av hjort. Smeten blev lite lös, gick inte riktigt att rulla dem, haha! Så de fick bli platta köttbullar, men de blev såå mumsiga!


I fredags när jag vaknade så låg det ett jätte stort paket och ett lite mindre utanför min dörr :) Då blir man ju såååå glad! De va nog den bästa känslan sen jag kom hit typ!


Detta va från min underbaraste Christian...




I detta paketet fanns skumtomtar, choklad (marabou mjölkchoklad och fazer med mariannekross) och julte :)
Och ett fint kort :) Har redan mumsat i mig en påse skumtomtar :P   Tack min älskling!





Och de gigantiska paketet var från hela familjen typ, Mamma & Pappa, Syster med familj, Bror, Farmor & Farfar, Mormor & Morfar...  Tack så mycket! Ni anar inte hur mycket det betyder för mig...







I detta paket fanns julkort från alla, skumtomtar, Pågens kanel GIFFLAR!, lantchips, lite tidningar, en delicatoboll :), JULMUST, pepparkakor, och lite inslagna julklappar som jag inte öppnat. Måste ju spara mig lite :) Kan ni förstå att jag, den mest nyfikna personen i världen, kan hålla mig från att öppna julklappar, det ser jag som ett stort framsteg faktiskt ;)
Eller förresten en öppnade jag för pappret hade gått upp lite, så jag va ju tvungen ;) De va en mysig pyjamas! Hade faktiskt tänkt att köpa en ny pyjamas, så de va ju toppen!


På fredagsförmiddagen lagade jag en janssons frestelse, för på kvällen skulle vi ha två gäster på middag, så jag skulle bjuda på lite svenskt och sen lagade vi lite annat också... De va sista kvällen på Hanukkah, så de va mysigt :) De gillade mina köttbullar o min janssons iallafall, sicken himla tur liksom ;)
Sen gick jag faktiskt och la mig ganska tidigt, tro de eller ej.. Va så trött o visste att lördagen skulle bli en lång dag!


Igår förmiddag så tog jag med barnen ut en sväng, för mamman skulle packa iordning deras grejer. Så vi gick till förskolan som ligger bara en liten bit bort, de har en trevlig lekplats där vi lekte en stund. Sen va de dags att gå hem för att försöka få dem att äta lite lunch och sen i säng för en tidig nap. För klockan två var vi tvugna att åka till flyget. Jag åkte med för att ta med bilen hem sen. Känndes lite konstigt att säga hej då till dem faktiskt...

De passar så bra med bil och så nu, för på söndag när de kommer hem åker jag till LA, så då tar jag bilen till flygplatsen och lämnar den till dem så de kan ta den hem! Så slipper man massa parkeringskostnader.

Sen va de bara att åka direkt hem för att duscha och göra sig iordning för på kvällen skulle vi på Marie och Theresas födelsedagsfest som va i Aurora, de ligger typ nästan vid flygplatsen, så de blev till att köra två gånger till Denver. Jag hämtade först upp Karolina och så åkte vi och åt en mumsig sallad på Panera Bread :) Sen hämtade vi Kathrin i Superior och sen Karianne i Arvada. Festen va mysig och flummig :P Massa mumsiga kakor och tårtor och sånt hade de fixat :)




Jag, Karo och Kathrin :)



Här har vi mig, Alex, Kathrin, Karo, Karianne och Marie :)

När vi var på väg hem till Kariannes hus igen så va de inte så lätt att hitta, jag hade så dåligt med batterier i min telefon och hon hade blivit rätt så dragen, hihi! Gick inte riktigt att få hjälp av henne, men efter mycket om och men hittade vi :)

Så de blev rätt sent och när jag kom hem var mamms o papps inne på skype så jag passade ju på att prata lite med dem :) Så jag somnade väl inte förrens fem-tiden... Men de va en kul kväll så de va de värt!


Nu idag, söndagmorgon, har jag bara pillat lite här hemma... Skypat med Syster, Moa och Axel :) Alltid lika mysigt!
Och nu väntar jag på Karo och Kathrin, vi ska upp i bergen och gå en sväng. Och sen ska vi till Barns & Nobels, som är en stor bokaffär, och slå in julklappar :)


Saknar er alla där hemma!
PUSS o KRAM! <3


Kommentarer
Postat av: systeryster

Hej!

Häftigt att se paketet som flugit såå många mil :)

Såg alla fina bilder från eran "promenad" verkligen helt fantastik natur.

Idag ska vi åka och köpa ännu fler julklappar...det tar aldrig slut...pust :)

Sköt om dig.

Puss puss

Älskar dig



2009-12-21 @ 10:53:49
Postat av: Din

Hej älskling! Va glad jag blir av att se att du fått lite julklappar. Det blir mer när jag kommer over there. Vilket är SNART! :) Älskar dig av hela mitt hjärta. <3

2009-12-22 @ 15:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0