Brothers


Usch va sent det böjar bli, men är faktiskt inte speciellt trött... Borde väl sova ändå antar jag!

Idag på förmiddagen lagade jag o lilltjejen lamfärsbiffar som blev sååå mumsiga! Sen busade vi en stund tills mamman o killen kom hem och då kom även en talpedagog, eller egentligen kollar hon mest på hur de beter sig typ. De va så snälla och duktiga medans hon var här, eller de är väl mestadels snälla när de är med mig också, det är typ bara när mamman är med dem som de är kinkiga, haha! De kan ju bero på att hon gör allt som de ber om, blir galen snart, men nu är de bara tre dagar kvar sen åker de till Florida och jag jobbar inte förrens den 2a januari igen, såååå nice!

Efter deras nap så kom Karo med hennes två barn, så söta, över på playdate... Så kul! Skönt att ha nån att prata lite med :) De hade så roligt ihop så de ska vi göra om massa gånger!

Sen va de egentligen meningen att jag skulle jobbat kväll, men pappan följde inte med på festen mamman skulle till så jag slutade vid sju, så jag och Karo bestämde oss för att gå på bio och se Brothers som vi velat se! Sjukt bra film, se den! Lite otäck i vissa scener, men väldigt gripande! Efter filmen blev de en sväng till Starbucks :)

Och nu ikväll har jag skypat med bästaste Pia och världens sötaste Kevin, kan inte förstå att nått barn kan va så otroligt söt som han! Saknar er såå mycket!

Fantiserar ibland om att jag kunde flytta Sverige till Colorado, men inser ganska snabbt att det är ganska omöjligt :( Nu över jul och nyår ska jag ta mig en riktig funderare om det ska kunna fungera i den här familjen... Vi får se helt enkelt!


Imorgon eftermiddag kommer en av mammans väninnas nanny över med hennes barn för en playdate, ska bli kul att träffa henne! Hon verkar trevlig! :)


Puss o Kram!


Kommentarer
Postat av: systeryster

Hej min sötaste syster :)

Skönt att vara ledigt lite va? Jag börjar min ledighet imorgon eftermiddag :)

Jag är med sugen på att gå på bio..men det är lite svårt att komma iväg bara.

Här hemma snöar det som tusan, det har typ kommit 15 cm och blåser så snön ligger i drivor.

Vi har haft "din" bil ett tag för Mikael har haft sin på verkstad igen!! Maja gillar den för hon får sitta fram då. Åka Malins bil säger hon :)

Så imorgon ska jag käka räkmacka på jobbet med alla lärare och Astrid förstås...ska bli mumsigt.

Köpte ett par supergulliga tofflor i ulklapp till Maja idag, Bobux heter dom och är gjorda i mjukt skin.

Saknar dig stumpan nu när det närmar sig jul :(

Så i år blir det inget marmeladgodis för dom är så trökiga att göra ;)

Puss puss

Älskar dig

2009-12-17 @ 20:29:12
Postat av: Pia

åå Pernilla vilken storasyster som gör marmeladgodis bara för lillasysters skull :) Malin gillar ju dom!

2009-12-17 @ 22:10:38
Postat av: Malin i Chicago ;P

Jag har det precis likadant som du, barnen är okej när dom är med mig och så fort som mamma eller pappa sätter foten innanför dörren är dom kinkiga och skriker, precis som om man har misshandlat dom typ hela dagen :S Sjukt konstigt, och mamman här är så tofflig, hon gör allt som barnen ber dom om att göra och säger inte till på skarpen ngn gång. Pappan kan väl ryta i, men det är fasen i mig inte ofta. Så när jag har kämpat 10 timmar så kommer mamma och pappa hem och förstör all disciplin som jag byggt upp under dagen... Det känns ju sådär :)



Kram

2009-12-18 @ 01:59:23
URL: http://mittlivichicago.blogspot.com
Postat av: Saadet

Najs blogg:D ska vi följa varandra på bloglovin? kram:)

2009-12-18 @ 13:15:33
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vill du vara med i min au pair-lista på min blogg?

Lämna då en kommentar i min blogg innehållande; namn, vart du är, vilken organisation, bloggadress och mail :) Så kommer du att hamna där!



Ha det bra!

/Johanna

2009-12-19 @ 15:28:42
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0